Mājas lapā tiek izmantotas sīkdatnes ("Cookies"). Lietojot mūsu mājas lapu, Jūs piekrītat Konfidencialitātes politikai.

CIENĪJAMIE KLIENTI UN PARTNERI! KLĪNIKA UN E-VEIKALS SLĒGTI LĪDZ 14. APRĪLIM. VAIRĀK INFORMĀCIJAS...

Apelsīns vai mandarīns?

29 janvāris 2020
pp_blog_raksts-1200x800.png

Gan mandarīni, gan apelsīni pieder pie iemīļotiem citrusaugļiem ziemas periodā. Kurš no tiem ir vērtīgāks? Noderīgu ieskatu sniedz Jeļena Pavlova, sertificēta Veselības skolas un Panacea Premium klīnikas uztura speciāliste.

  1. Abi citrusaugļi ir labs C vitamīna avots, tomēr apelsīnos C vitamīna ir 2 reizes vairāk nekā mandarīnos (100 g apelsīna ir vairāk nekā puse no nepieciešamās C vitamīna diennakts devas).
  2. Apelsīnos ir 2 reizes vairāk folātu jeb B9 vitamīna, kas nepieciešama asinsradei, imunitātei, nervu, sirds un asinssvadu sistēmas veselībai. B9 ir vitāli nepieciešams plānojot grūtniecību un grūtniecības laikā.
  3. Mazāk cukura un vairāk šķiedrvielu satur apelsīni. Šķiedrvielas regulē holesterīna līmeni asinīs, palēnina cukura uzsūkšanos, kalpo kā barība zarnu mikroflorai, nodrošina regulāru vēdera izeju, saista un izvada no organisma toksiskas vielas.
  4. Abi augļi satur arī B grupas vitamīnus un minerālvielas – nelielos dauzumos kalciju, magniju, dzelzi, fosforu, kāliju, varu un mangānu.
  5. citrusaugļiem piemīt antioksidatīva, pretiekaisuma, pretvēža iedarbība. Tiem piemīt arī kardioprotektīvas un neiroprotektīvas īpašības. C vitamīna saturs labvēlīgi ietekmēs matu un ādas veselību.
  6. Līdzīgi kā visu augļu tā arī citrusaugļu patēriņam jābūt ierobežotam. Dienā nevajadzētu pārsniegt 200-300 g mandarīnu vai apelsīnu (piemēram 3-4 mandarīni vai 1 apelsīns)
  7. Priekšroka jādod veseliem augļiem, nevis sulām! Lai gan sulā būs lielāks vitamīnu daudzums, tomēr tā saturēs arī vairāk cukura (arī augļu cukuru savā uzturā ieteicams ierobežot) un mazāk šķiedrvielu.
  8. Ēdot augļus, vēlams tos kombinēt ar produktiem, kas palēninās glikozes paaugstināšanos asinīs, piemēram, papildināt augļu starpēdienreizi ar riekstiem vai sēklām.

 

 

Mandarīni (100 g)

Apelsīni (100 g)

Kalorijas (kkal)

53

47

Ogļhidrāti (g)

13.3

11.7

Šķiedrvielas (g)

1.8

2.4

Olbaltumvielas (g)

0.8

0.9

Tauki (g)

0.3

0.1

Beta karotīns (mkg)

155

71

C vitamīns (mg)

26. 7

53.2

Folāti (mkg)

16

30

Kālijs (mg)

166

181

 

Sazinieties ar mums vai uzdodiet jautājumu par procedūru!

KONTAKTFORMA

Vārds, Uzvārds

Tālrunis

E-pasts

Kurā nedēļas dienā Jums būtu ērtāk ierasties uz procedūru?

Komentāri

Aktuāls piedāvājums

Copyright © Panacea Pro 2019. Ārstniecības iestādes Reģ. Nr. 0100-00463. Visas tiesības aizsargātas.

×